All You Need
In One Single
Theme.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat
Search here:

Blog

Home > Brainstormen  > Online brainstormen? Tip: zorg voor voldoende rust en ruimte!
Online-Brainstormen-creativiteit-brainstormsessie

Online brainstormen? Tip: zorg voor voldoende rust en ruimte!

Online brainstormen en vergaderen dat is handig! Later je bed uit, minder reistijd en daardoor heel veel meer gesprekken. Lekker efficiënt! Of toch niet? Ga je Online brainstormen? Tip: zorg voor voldoende rust en ruimte!

 

Efficiënt of toch niet?

We staan er in eerste instantie misschien niet zo bij stil. De online wereld is niet onbekend maar voor vele nog erg nieuw om er zo intensief mee aan de slag te zijn. Ook voor mij is het zeker even wennen en zoeken. Hoe doe ik dit nu precies en wat werkt wel en wat niet? Normaal heb ik maximaal 4 afspraken per dag, twee in de ochtend en twee in de middag. Tussen de afspraken door reis ik en neem ik even een lunchpauze. Maar online lijkt dit ineens anders te werken en plannen we onze ‘reistijd’ vol met nog meer online brainstormsessies en vergaderingen. Dat is in elk geval lekker efficiënt en zo kunnen we meer doen. Of toch niet?

 

Rust en ruimte nemen

Misschien heb je zelf ook al wel gemerkt dat het best vermoeiend en intensief is om de ene na de andere sessie online te houden en te volgen. De reistijd die we normaal hebben na een afspraak geeft ons even rust. Tijd en rust om te processen, te verwerken wat er tijdens de afspraak besproken en gebeurt is. De opgenomen informatie krijgt en plekje in je BREIN. Soms schrijf je even nog wat op en vaak heb jij tussen de afspraken door en tijdens het autorijden ook al ideeën die opborrelen. Nu proppen we deze tijd en vooral ruimte in ons BREIN helemaal vol. Mijn tip: Doe dit niet! Ga je online brainstormen? Zorg dan voor voldoende rust en ruimte!

 

5 tips!

Je BREIN heeft deze ruimte nodig om alle opgenomen informatie te verwerken en een plekje te geven. Plan deze tijd en ruimte ook in tussen je online brainstormsessies en vergaderingen. Hieronder geef ik je kort wat tips die je hierbij helpen:

 

1.Neem minimaal 20 minuten rust tussen twee verschillende sessies. Plan er maximaal twee per dagdeel.

Neem de tussentijd om de informatie te verweken en uit te werken. Zo is het uit je hoofd en maak je ruimte voor de volgende afspraak.

 

2.Beweeg tussen de sessies door en ga weg achter je laptop of pc.

Je BREIN heeft echt even een reset nodig en je beweegBREIN activeert je denkBREIN!

 

3.Een tijdsbestek van anderhalf uur voor een sessie is wel zo’n beetje het maximale.

Zelf deel ik hem dan nog op in 3 korte sessies van 25 minuten, afgewisseld met 5 minuten bewegen.

 

4. Heb je echt even rust nodig in je BREIN? Neem dan even de tijd voor een ademhalings- of meditatieoefening.

Onze ademhaling beïnvloed onze gemoedstoestand maar onze gemoedstoestand beïnvloed ook onze ademhaling. Wanneer je angstig bent ga je vanzelf sneller ademen. Andersom kun je dus wanneer je onrustig bent, langzaam en diep gaan ademen waardoor je vanzelf naar een rustigere gemoedstoestand gaat. Zo kun je zelf zorgen voor een snelle reset van je BREIN.

5. Gebruik je creativiteit!

Wanneer de tijd tussen twee sessies kort is en je veel informatie moet verwerken, kan het schrijven of typen soms wat veel werk zijn. Bouw of teken eens wat je moet onthouden, wat er is blijven hangen, je nog wil vragen, je ideeën etc. Je handen zijn voor 80% verbonden met je BREIN en verwerken informatie op een hele andere manier. Het geeft expressie aan dingen waar woorden niet toereikend zijn. Daarnaast is het ook leuk om even op een andere manier bezig te zijn en te experimenteren. NEEM DEZE RUIMTE IN!

 

Succes met de tips!

 

 

No Comments

Post a Comment